annikaviol.blogg.se

Skendräktig...

Kategori: Allmänt

Första söndagen detta år är till ända, i morn är alla tillbaka på jobb som vanligt. I dag drog jag till skogs tänkte träna lite. Zingo har inte varit sig själv sista veckan....pipig när hon ser små hundar, bäddar i Elins säng, orolig, trött sover mycket är en liten annan värld liksom. Kom på hon är skendräktig igen! hon var det förra året med och blir liksom låg och orolig. Gick in i fårhagen som finns i skogen, tänkte köra långa dirigeringar men vart så orolig över skaren som är. Det har varit så kallt i natt och "slabbet" har frysit. Vill inte att hon ska skära sig igen... Tog skogen istället och där var det bar mark näst intill. Vi körde rutan och skicka från olika håll ökade på svårigheten med att skicka igenom till 1 från 3 tex. Gick super hon var sååå glad över att få jobba. Träna även höger vänster dirigeringar. Då jag la 2 dummies rakt ut i linje, sen i mitten av linjen la jag ut höger och vänster. Skicka på ut som hon fick ta, nästa gång stopp och höger osv.. en bra övning som måste tränas mer på. Avsluta dagen med ett sök med 8 dummies i varierade terräng ganska djupt och långt. Fixa hon galant! Fick med mig en glad hund hem! då mår jag bra!

Kommentarer

  • Zara säger:

    Hallå har ni ingen snö?? Jag vill också ha barmark i skogen!

    2013-01-07 | 09:28:00
    Bloggadress: http://apport.blogg.se
  • Nettan säger:

    Fina Zingo, var det därför hon var så pipig i helgen..

    2013-01-07 | 09:45:25

Kommentera inlägget här: